Toimintasuunnitelma 2022

Aluksi

Pandemia rajoitti yhdistyksemme toimintaa merkittävästi 2020 ja 2021.

Vuoden 2021 lopulla korona tilanne helpottui siinä määrin, että oli mahdollista kokoontua alueellisten rajoitusten mukaisesti. Sosiaalialan hallinnonuudistus tuonee ainakin aluksi haasteita kun päätöksenteko loittonee sote-alueille ja veikkauksen tuottojen jaossa on odotettavissa muutoksia. Tämä on otettava huomioon tulevassa toiminnassa.

Tuleva toiminta

Lisäämme yhteistoimintaa sosiaalialan oppilaitoksiin ja eri hoitolaitoksiin. Ostamme heiltä palveluja ja asiantuntemusta jäsenistömme hyväksi.

Hyödynnämme myös hoitoalan opiskelussa vaadittavaa työharjoittelua. Menemme asiakkaiksi. jäsenkorjaajan, kuntohoitajan, kosmetologin ja parturi-kampaajan opinnäytetöihin. Tästä hyvänä esimerkkinä on syksyllä 2021 aloitettu jalkahoito, joka toteutettiin yhdessä oppilaitoksen kanssa. Se sai jäseniltämme hyvän vastaanoton.

Virkistystoimintaa lisäämme mm. käyttämällä lähietäisyydellä olevien kuntoutuskylpylöiden, kuten esim. Härmän kylpylän palveluja.

Ulkoilua- ja liikuntaa lisätään mm. retkeilemällä luontopoluilla, joiden varuste- ja palvelutaso on varsin hyvä.

Liikuntaryhmiä avataan vuoden 2022 alkupuolella. Uutena toimintana kokeillaan kuntosalitoimintaa.

Jatketaan osallistumista eri kulttuuritapahtumiin.

Kuukausittaisiin kerhon ja yhdistyksen kokouksiin pyydetään mukaan paikallista parkinson asiantuntemusta sekä mielenkiintoisia luennoitsijoita eri aihealueilta.

Panostamme jäsenistön digiosaamiseen samalla kun yhdistykselle hankitaan uusi tietojen hallintajärjestelmä.

Hallitus: Pertti Reinikainen, Tuula Einola, Eila Kultti, Jouko Karjala, Tulle Törmä, Marja Niskanen, Liisa Liukko